Online marketing aanpak

De website staat live…maar hoe verder?

De website staat live en ziet er mooi uit. Na enige tijd blijkt dat eigenlijk niet duidelijk is of de doelen van de site gehaald zijn. En wat zijn de belangrijkste doelen en uitgangspunten?

Veel ondernemers die ik tegenkom hebben dit probleem.

Stap 1 – Doelen en uitgangspunten bepalen

De eerste stap is om via een workshop de doelen en uitgangspunten van de website duidelijk te krijgen.

Voor veel ondernemers is dit een goede aanleiding om opnieuw strategisch na te denken over de doelen van hun bedrijf.

Stap 2 – KPI’s en verbeteringen bepalen

Op basis van de doelen bepalen we de KPI’s en hoe deze gemeten kunnen worden, ook voeren we een nulmeting uit. KPI’s zijn zowel kwalitatief (bijvoorbeeld klanttevredenheid) als kwantitatief (bijvoorbeeld aantal verkopen).

Samen bepalen we welke mogelijke verbeteringen we kunnen testen en we prioriteren deze mogelijke verbeteringen op basis van waarde en impact.

Het ‘gereedschap’ wat we in deze stap gebruiken bestaat voornamelijk uit Google Data Studio, Google Analytics, Google Tag Manager en Hotjar.

Google Data Studio
Google Data Studio – Data visualisaties
Google-Tag-manager
Google Tag Manager – Laden van tags en pixels.
Google-Analytics
Google Analytics – Meten van kwantitatieve data.
Hotjar
Hotjar – Meten van kwalitatieve data.

Stap 3 – Plan Do Check Act

We maken samen een planning en gaan de verbeteringen op basis van prioriteit doorvoeren.

Natuurlijk bepalen we voordat we iets doorvoeren samen het gewenste resultaat. Afhankelijk van het resultaat van de verbetering voeren we deze definitief door.

Interesse wat ik voor jou kan betekenen? Bel mij op 06-15447395.